چارتیسم خرمشهر داوطلب خرمشهر اردیبهشت انتخابات

چارتیسم: خرمشهر داوطلب خرمشهر اردیبهشت انتخابات داوطلبان رد صلاحیت ستاد انتخابات انتخابات شوراها پنجمین دوره انتخابات انتخابات ریاست جمهوری

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری بازگشت دوباره , نگاهی به فیلم «مارموز» کمال تبریزی

جدیدترین فیلم کمال تبریزی در حالی اکران شد که وی در چند سال اخیر با انواع اقسام پرسشها جهت نمایش آثارش روبرو شده است بود و شاید موفق ترین کار به یاد ماندنی وی ب

بازگشت دوباره , نگاهی به فیلم «مارموز» کمال تبریزی

نگاهی به فیلم «مارموز» کمال تبریزی؛ بازگشت دوباره

عبارات مهم : ایران

جدیدترین فیلم کمال تبریزی در حالی اکران شد که وی در چند سال اخیر با انواع اقسام پرسشها جهت نمایش آثارش روبرو شده است بود و شاید موفق ترین کار به یاد ماندنی وی به بیش از چند سال پیش برگردد. ولی به نظر می رسد تبریزی در فیلم جدیدش «مارموز» بازگشتی دوباره داشته باشد و توجه مخاطبین خاص و عام سینما را یکجا به خود جلب کند.

بازگشت دوباره , نگاهی به فیلم «مارموز» کمال تبریزی

تبریزی در این فیلم از یک مطبوعاتی و طنز نویس جوان جهت نگارش فیلمش استفاده کرده است و همین باعث شده است ردپای نویسنده یعنی آیدین سیار سریع در فیلم بسیار قابل درک باشد و جلوه ای به روز و قابل لمس به فیلم دهد. دیالوگ نویسی فیلم از جمله مهمترین شاخصه های مثبت مارموز به حساب می آید که فیلم را بشدت جالب و قابل پیگیری کرده است و توجه مخاطب را حتی در یک پلان هم از فیلم بر نمی گرداند.

بجز دیالوگ و مونولوگ های بسیار کنایه دار و آشنای شخصیت های فیلم ، داستان فیلم خیلی انسجام و قوت بخش دیالوگ نویسی را ندارد و کلیشه های مرسوم در فیلمنامه های ایرانی گریبانگیر مارموز نیز شده است است.بخصوص در پرده سوم فیلم ، تماشاگر با رویکردی کلیشه ای و شعاری به وسیله فیلمساز مواجه شود و به بیان دیگر رادیکالیسم و طراوت دو سوم اول فیلم در انتها به محافظه کاری های مرسوم فیلم های سینمای کشور عزیزمان ایران ختم شود و همه چیز به خیر و خوشی و با وصلت و خبر های اخلاقی و امید ختم شود.

جدیدترین فیلم کمال تبریزی در حالی اکران شد که وی در چند سال اخیر با انواع اقسام پرسشها جهت نمایش آثارش روبرو شده است بود و شاید موفق ترین کار به یاد ماندنی وی ب

اجرای کمال تبریزی در مقام کارگردان از جمله شاخصه های مارموز است که شاید بااهمیت ترین آن رونمایی از یک حامد بهداد تازه است که تجربه نشان داده استعداد و توانایی این بازیگر مجرب سینمای کشور عزیزمان ایران هنگامی که به بار می نشیند که کارگردانی با تجربه هدایت او را به عهده گیرد . شخصیت بهداد که بسیار نقش حساس و پر ریسکی بوده است با کمی افراط و تفریط به آسانی می توانست به پاشنه آشیل فیلم تبدیل شود، ولی هوش بهداد و تجربه تبریزی این ترساندن را به وقت تجربه ای تازه در کارنامه حامد بهداد بدل کرد که پیش از این نیز تجربه زیادی در حوزه کمدی از او ندیده بودیم.

مارموز یکی از عالی ترین کمدی های سال های اخیر سینمای کشور عزیزمان ایران است که بمانند کمدی های سال های اخیر لودگی و تمسخر را دستمایه طنز خود قرار نداده است و به جای آن با تکیه بر متنی دقیق و برآمده از زندگی و جامعه امروز کشور عزیزمان ایران به واکاوی بعضی تحولات سال های اخیر در قالبی طنز پرداخته است.

به نظر هم می رسد فیلم در مواجهه با مخاطب عمومی و به اصطلاح گیشه نیز موفق باشد و از پرفروش های سال تازه لقب گیرد. فیلمی که نام کمال تبریزی فیلمساز فیلم جنجالی «مارمولک» را پیش از همه به عنوان فیلمساز در جلوی چشم مخاطب قرار می دهد و حضور بازیگر پر طرفداری چون حامد بهداد در نقشی متفاوت می تواند جهت فروش فیلم بسیار موثر باشد ؛ به اینها متن نسبتا ملتهب و سیاسی آیدین سیار سریع طنز نویس روزنامه های اصلاح طلب را نیز اگر اضافه کنید، مخاطب خاموش نیز می تواند وسوسه شود جهت دیدن مارموز نوزدهمین فیلم بلند کمال تبریزی.

بازگشت دوباره , نگاهی به فیلم «مارموز» کمال تبریزی

بانی فیلم/ محمد تقی زاده

واژه های کلیدی: ایران | مخاطب | تبریزی | ایرانی | سینمای | فیلمساز | حامد بهداد | کمال تبریزی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog